Een feest van herkenning. - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van Toos Riet - WaarBenJij.nu Een feest van herkenning. - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van Toos Riet - WaarBenJij.nu

Een feest van herkenning.

Door: Toos van Riet

Blijf op de hoogte en volg Toos

19 April 2017 | Frankrijk, Signy-l'Abbaye

Zondag bijna de gehele dag langs de Maas gelopen, toch weer flink moeten klauteren in de bossen. Ook het stukje langs de Maas waar je net langs kan, omdat de rots over het pad steekt, herinnerde ik me nog van mijn tocht naar Santiago. Ook kwam ik weer Nederlandse pelgrims tegen, leuk om even ervaringen uit te wisselen. Het laatste stuk naar Givet was erg saai.Inmiddels had ik last gekregen van mijn been. In het pelgrimsonderdak waar ik sliep, was al een pelgrim uit Nederland. Zij is een vriendin van mijn collega. Ook is zij een nichtje van mijn leidinggevende(toen ik nog bij Lunet werkte), wat een toeval !
Samen nog een frietje gegeten.

De volgende dag heb ik mijn route vanaf Givet anders gelopen, dan in mijn boekje stond. Ik wist welke enorme klimpartijen me te wachten stonden, ik wilde mijn been ontzien. Toch een mooie wandeling, wel wat regen en kou. Pelgrim Maria ben ik uit het oog verloren.
Mijn kinderen hebben 2e paasdag in mijn huis gezellig gegeten en de kleinkinderen hebben paaseieren gezocht.
Het was fijn om met hen te praten en foto's van hun samenzijn te krijgen.

Dinsdag na een korte tocht, 17 km, voornamelijk door bos over zeer moeilijk begaanbare paden. Bomen over het vaak modderige pad. Het heeft zelfs gesneeuwd. Maar het was heerlijk om in Rocroi aan te komen, een mooi vestingstadje in Noord- Frankrijk.
Een hele mooie en schone pelgrimsherberg, met alles erop en eraan.
Ik heb zelf gekookt, heerlijk. Wat is het leven simpel.

Vandaag weer een tocht van 27 km.gemaakt. De zon scheen maar er stond een straffe wind veelal van achter. Het is hier glooiend, als ik boven ben dan word ik vaak beloond met mooie uitzichten.
Vandaag was ik blij dat ik er was. Mijn been doet vooral zeer, als ik gepauzeerd heb en weer op gang moet komen. Ik heb mijn been nu ingesmeerd met een gel, hopelijk helpt het. Na een fijne douche, zit ik in de warme kamer mijn verslag te schrijven. Zo meteen gaan we eten, de gastheer heeft het bereid.
Veel plekken en gastadressen herinner Ik me nog van mijn vorige reis.
Gelukkig heb ik geen schokkende beelden, zoals in Namen meer gezien.

Ik ben nu voor de 3e keer met Mariëtte op hetzelfde adres, zij is op weg naar Santiago. Vanaf Reims scheiden onze wegen zich, we gaan dan ieder een andere richting uit.







  • 19 April 2017 - 22:35

    Jeanne R.:

    Dag Toos, fijn om je verslagen te lezen. het is een hele onderneming te voet naar Rome.
    Maar je zult er wel komen. Als ik de foto's zo zie is het niet zo'n makkelijke weg. Dus doe voorzichtig met je been. Groeten Theo en Jeanne.

  • 19 April 2017 - 23:23

    Mien:

    Hoi Toos, wat ga je weer snel. Hopelijk krijg je niet teveel last van je been. Anders blijf je maar een dag langer bij deze mensen. Lekker warme douche en wat rust! Je foto's zijn erg mooi. We blijven je volgen . Nog veel succes. Heel veel groetjes uit Moergestel. Mien en Frans

  • 21 April 2017 - 10:09

    Stef:

    Hallo Toos, Heerlijk om je verslagen te lezen en mooi zoals je het beschrijft. In gedachten kan ik dan meelopen. Zo'n verslag wakkert het verlangen om het ook eens te gaan doen wel enorm aan. Bedankt voor het delen ervan!

  • 21 April 2017 - 10:30

    Nicole:

    Hoi Toos,
    Respect voor wat je doet! Een hele onderneming met soms flinke uitdagingen. Doe je voorzichtig met je been! Ik kijk uit naar je volgende verslag. Toi toi toi en lieve groet uit Eersel.

  • 21 April 2017 - 10:40

    Minke:

    Ha die Toos, ik smul van jouw verhalen. Je hebt ook nog eens schrijftalent! Ik zie het allemaal voor me. Wat lijkt me het fantastisch allemaal Ik wil dit ook ! Kan niet wachten op het volgende verslag. Rustig aan met je been he.Goeie reis verder x

  • 21 April 2017 - 15:07

    Thea:

    Hoi Toos,
    Wat een tocht; met mooie uitzichten als beloning voor de beproevingen!
    Heel veel succes met jouw been en geniet van jouw onderneming!!
    alle goeds en een dank je wel voor jouw wederom mooie verhaal!!

  • 21 April 2017 - 18:41

    Tom Cornelissen:

    Hopelijk gaat de pijn in je been snel over. Dit kun je niet gebruiken. Geweldig andere mensen ontmoeten die dezelfde drive hebben. Je bent nu al in Noord Frankrijk. Hartstikke goed. Nog een week en dan vertrek ik naar Santiago.

  • 22 April 2017 - 13:26

    Maria Kroot:

    Veel plezier en succes Toos want de verhalen zijn in ieder geval weer mooi.
    Doei doei en houdoe.

  • 22 April 2017 - 15:17

    Mieke M.:

    Hoi Toos, Wat vervelend met je been, maar jouw kennende laat je je niet uit 't veld (en bos) slaan.
    Blijven zingen en fluiten Toos !!! ik hoor je nog.. mijn wiegje is "n .........

    Fijn dat je bij sommige gastverblijven warm te eten krijgt, dan hoef je niet meer weg.
    Toos nog veel wandelplezier ..Groetjes ook van Nol








  • 22 April 2017 - 18:52

    Guus En Rita:

    Ha die Toos
    Wat ga je weer snel Al weer een heel eind Frankrijk in. Als dat been niet te veel tegenwerkt ben je over een paar weken in Rome. Toch een beetje ontzien dat been dat je geen blijvende last krijgt,want jou kennende let je niet op een beetje pijn en loop je maar door. "TAAIE" Je zult zelf wel weten wat het beste is.
    Geniet ze nog zoals wij ook van jouw machtige reisverslagen genieten.
    Groeten uit Neerpelt.

  • 23 April 2017 - 08:10

    Sjan Sch00fs:

    Hoi Toos je maakt weer van alles mee.Hier alles goed mag alleen wat warmer worden.Gr Sjan.

  • 23 April 2017 - 14:10

    Ria:

    Leuk om jouw verslag te lezen. Als ik de namen Namen, Givet en Rocroi hoor noemen, denk ik weer aan de eerste keer dat we naar Frankrijk reden (zo'n 50 jaar geleden). 's Morgens om 6 uur stonden we al met ons pap en ons mam aan de grens bij Givet. Spannend, mochten we Frankrijk in??
    Leuk verslag, ik lees het met plezier. Nog veel succes.
    Groetjes, Ria

  • 23 April 2017 - 14:38

    Han :

    Hi Toos,

    Mooi geschreven, ook mooi om dit alles vanuit een luie stoel te mogen volgen...
    Groetjes,
    Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Signy-l'Abbaye

Toos

Moeder van drie kinderen en oma van vier kleinkinderen. Ik ben 59 jaar en wil nog een pelgrimstocht naar Rome ondernemen, nu ik nog een goede conditie heb.

Actief sinds 10 Jan. 2017
Verslag gelezen: 720
Totaal aantal bezoekers 77695

Voorgaande reizen:

09 April 2017 - 31 December 2017

Mijn tweede reis

Landen bezocht: