Voettocht naar Rome - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Toos Riet - WaarBenJij.nu Voettocht naar Rome - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Toos Riet - WaarBenJij.nu

Voettocht naar Rome

Door: Toos van Riet

Blijf op de hoogte en volg Toos

27 Maart 2017 | Nederland, Vessem

Voor sommigen onder mijn volgers is het oud nieuws, voor anderen niet.
Ik vertrek zondag 9 april naar Rome, wederom te voet, van huis uit.
Mijn beide dochters lopen met me mee, tot de abdij van Postel, waar mijn eerste overnachting is. Ook lopen er vanaf Eersel 2 muziekmaatjes met me mee, Mieke en Addie, zij vergezellen me 4 dagen.

Ik had nooit meer verwacht dat ik nog zo'n pelgrimstocht zou ondernemen.
Mijn tocht naar Santiago de Compostella is voor mij onvergetelijk, ik denk er nog vaak aan terug. Zeker voor herhaling vatbaar.
Maar zo'n voetreis is toch een dure onderneming, bijna 3 maanden ergens overnachten, onbetaald verlof.
Inmiddels ben ik een trotse oma van 4 kleinkinderen Saar, Tom, Julian en Veerle, dat maakt het er ook niet eenvoudiger op om zo lang weg te gaan.

Hoe ben ik tot dit besluit gekomen.
Tijdens een gesprek met mijn leidinggevende liet ik me ontvallen " Als het schip met geld binnenkomt, zou ik zo naar Rome lopen". Waarop haar antwoord"Als ik jou was Toos zou ik daar niet op wachten, nu kun je nog goed".
Zij vertelde me niets nieuws, de volgende dag tijdens een wandeling met een collega, dit ook nog eens besproken. Na overleg met mijn kinderen was mijn besluit snel genomen. Ik heb mijn leidinggevende gemaild, dat ik graag vier en een halve maand verlof wil hebben,om op pelgrimstocht naar Rome te gaan. Ik heb alle medewerking gekregen, Angèle bedankt!

Ik heb er weer veel zin in. Wat zal het me weer brengen? Het avontuur trekt me. Een tijdje geleden was ik bij een buurvrouw op bezoek, ik zei "Ik heb nog een leuke mededeling ". Zij zei " Je hebt zeker een vriend, je straalt helemaal". Mijn antwoord hierop was ontkennend, maar het vooruitzicht van mijn tocht laat me stralen.
De tocht naar Rome is 2000 km. Ik volg de weg van de franken, die door Frankrijk, Zwitserland en Italie loopt. Als ik 25 km.per dag loop, doe ik er 80 dagen over, ik wil nog een weekje in Rome blijven, dus ik ben 3 maanden weg. Zeker zal ik mijn kinderen, kleinkinderen en familie gaan missen, maar ik kan ze via skype zien en spreken. Als ik terug ben heb ik nog ongeveer 5 weken vrij.

Vanaf 9 april zullen jullie desgewenst berichten van mij ontvangen.
Groetjes, Toos

  • 27 Maart 2017 - 22:05

    Nicole:

    Wauw Toos wat een geweldig avontuur staat je weer te wachten! Respect!
    Ik zal je verslag weer met heel veel plezier volgen en me dan een heel klein beetje
    mee wanen op je reis.
    Ik hoop je voor vertrek nog dag te zeggen, maar anders zo alvast heel veel succes en vooral
    GENIETEN

  • 27 Maart 2017 - 22:06

    Carolien Rieswijk:

    Beste Toos,

    Ik zal je weer even moeten missen op het werk !
    Maar ik vindt het erg knap, weer een nieuw avontuur !
    POWER VROUW ik wens je alvast heel veel veilige kilometers, maar dat gaat je zeker lukken !

    Vele groetjes Carolien Rieswijk

  • 28 Maart 2017 - 02:53

    Mieke:

    Hoi Toos,
    Een voetreis naar Rome, wat een avontuur. Het is wel een lange tijd dat we je moeten gaan missen maar ik wens je alle geluk toe.
    Door je verslagen te kunnen lezen ben je toch nog een beetje bij ons.
    Toos ik hoop je van te voren nog te zien, ik wens je een hele fijne reis toe en heel veel success, geniet van elke dag.
    Groetjes Mieke.

  • 28 Maart 2017 - 07:53

    Betsy:

    Hoi Toos,

    Eindelijk is de grote dag nu dichtbij gekomen!
    Ga maar weer eens lekker ervaren dat er zoveel meer bestaat dan Vessem en Brabant.
    wat zal je weer genieten van de mooie natuur en alle onverwachte, soms verrassende dingen
    die zich zullen voordoen.
    Zorg vooral goed voor jezelf !!
    Ik zie je nog even voor je echt weg bent...
    groetjes
    BETSY

  • 28 Maart 2017 - 08:19

    Hera:

    He Toos,

    Na lang uitkijken bijna de tocht naar Rome daar.
    Ik hoop dat het een prachtig avontuur mag worden met leuke ervaringen en lieve mensen op je pad.
    Naar je reisverslag kijk ik uit want de vorige waren ook al zo leuk en het lezen hiervan toverde vaak een glimlach op mijn gezicht. Rome is een prachtige stad dus die week daar vermaak jij je wel.
    Doe je Addie de groetjes van mij, wel gezellig zo de eerste dagen samen.
    Lieve Toos ik wens je veel wandel plezier toe, prachtig weer en vergezichten.
    Let goed op je zelf, maar geniet met volle teugen.
    Lieve groetjes Hera

  • 28 Maart 2017 - 08:53

    Willeke:

    Hey lieverd,

    Wat ben je toch een geweldig mens!
    Ik zal je zeker een keer in de avond gaan bellen, dan ben je ergens aan het uitrusten
    En heb je tijd voor een beetje gebrabbel uit Oirschot hoop ik

  • 28 Maart 2017 - 08:59

    Jeanne:

    Hoi Kanjer,

    wat dapper zo'n besluit! Wens je een hele fijne tijd en zal je zeker blijven volgen!

    Sportieve groetjes

    jeanne

  • 28 Maart 2017 - 09:03

    Cees Van Beers & Gerrie Damen:

    Hallo zus en schoonzus Toos.

    Ons respect voor je nieuwe uitdaging! Je hebt groot gelijk dat je niet uit stelt maar gaat
    lopen naar Rome. Je hebt je al helemaal ingesteld op deze nieuwe uitdaging.
    Een groot avontuur met nieuwe uitdagingen, nieuwe ontmoetingen op je pad en de nodige
    bezinningen. Geweldig dat je dochters en muziekmaatjes het eerste stukje mee lopen.
    We kunnen ons inleven door de reisverslagen die je stuurt.
    In gedachten zijn we bij je en wensen je succes bij de pelgrimage naar Rome.

    Groeten van Cees & Gerrie.

  • 28 Maart 2017 - 10:22

    Stef Silvester:

    Hoi Toos,

    Als je eenmaal zoiets gedaan hebt dan laat het je niet meer los. Een verstandige raad van je leidinggevende want je weet nooit wat er op je pad komt en nu kun je het ongetwijfeld nog goed en met plezier volbrengen. Zelf hebben we in onze nabije omgeving weer van die akelige berichten gekregen van mensen die nog maar kort te gaan hebben en dan besef je weer dat we in dit leven toch moeten proberen om zoveel mogelijk waardevolle momenten te halen. Ik ben er zeker van dat je dat ook richting Rome gaat lukken. Veel goede moed en fijne ontmoetingen wens ik je toe en ik kijk uit naar je reisverslagen. Ook namens ons gezin en met name onze Jolan heel veel succes gewenst.

    groetjes, Stef

  • 28 Maart 2017 - 11:41

    Ad En Narda:

    Dag lieve Toos,

    Wat een uitdaging weer om alleen op pad te gaan, maar het gaat je vast lukken.
    Wij wensen jou en hele fijne tijd toe en volgen je op de voet !!

    groetjes,

    Ad en Narda

  • 28 Maart 2017 - 13:53

    Hennie Knippels:

    Toos heel veel loopplezier en geniet van alle nieuwe indrukken,ik vind het super knap en stoer dat je dit onderneemt
    Hennie,Henk

  • 28 Maart 2017 - 20:45

    Jan & Joke :

    Hoi Toos
    Wat geweldig dat je weer op pad gaat ,en niet zo maar ,Rome wat geweldig ,jij doet het ,wij dromen er alleen van !
    Toos al 4 keer oma,wij hebben elkaar al te lang niet gezien, maar na Rome ,moet je je verhaal maar eens komen vertellen ,wij lezen graag je reisverslagen ,wij wensen je een goede ,fijne en uitdagende reis !
    Heel veel groetjes Jan &Joke

  • 28 Maart 2017 - 21:36

    Henk En Marga :

    Toos ,
    een heel avontuur die je aanpakt ,maar het zal ook echt de moeite waard zijn om te doen .
    Je hebt groot gelijk dat je niks uitsteld en gewoon gaan,
    geniet van je reis we zullen je volgen tot en Rome en hou je haaks,
    groetjes uit Belgie,
    Henk en Marga

  • 29 Maart 2017 - 09:06

    Minke Castelijns:

    Toos, ik ben stiekem jaloers op jou. Jij trekt je stoute schoenen aan en doet dit gewoon! Wat een uitdaging, wat een avontuur. Het zal niet altijd makkelijk zijn maar dit wordt vast weer een onvergetelijke tocht met mooie ontmoetingen en ervaringen voor het leven. Ik wens jou veel geluk, energie en inspiratie op weg naar Rome. Kijk nu al uit naar je reisverslag. Lieve groet, Minke



  • 03 April 2017 - 12:43

    Nelly En Peter:

    Hoi Toos, het is bijna zover, je vertrekt voor een mooie reis. Wij maken die reis ook een beetje met je mee want je kunt je ervaringen onderweg zo boeiend weergeven. Het blijft zo tijdens je tocht spannend wat je allemaal meemaakt. We wensen je een hele mooie tocht toe en nog lekker genieten in Rome. Het is een prachtige stad. Natuurlijk zul je de kinderen en kleinkinderen missen, maar ze zijn ook supertrots op jou. Toos heel veel plezier en tot horens! Groeten Peter en Nelly.

  • 04 April 2017 - 22:37

    Aniet:

    Hoi maot,
    Wat was t weer gezellig in Oirschot op de mert.
    We hebben tranen gelachen. Hoop en weet dat je onderweg ook weer gezellige mensen tegenkomt. Met jouw humor krijgt iedereen een lach. Tenminste ikke wel. Maot wil je een fijne reis toewensen. Houwe contact. Groetjes Aniet

  • 05 April 2017 - 14:31

    Mieke M.:

    Hé Toos, Het is bijna zover...Het is een eer om de eerste dagen mee te mogen lopen, jammer dat Addie af moet haken. We gaan er n paar mooie tochten van maken, wat voor weer 't is, maakt ons niks uit, als we maar in de natuur zijn. HEB ER ONTZETTEND VEEL ZIN IN !!!

    Tot gauw !!!

    Groetjes, Mieke M.

  • 06 April 2017 - 10:06

    Rita En Guus:

    Hallo Toos
    Er staan jou maar ook ons weer enkele fijne maanden te wachten. Geniet van elk moment zoals ook wij genieten van je prachtige reisverslagen en anekdotes.Ze worden met een glimlach en diep respect gretig gelezen.
    "VEEL SUCCES"
    Rita en Guus.

  • 06 April 2017 - 11:31

    Jan Sjan En Jo:

    hoi toos , je bent thuis al flink bezig alles in orde te maken voor je vertrek zondag ! hopelijk verloopt de reis voorspoedig , een goed begin om te starten met corina hanny en mieke , addie heeft af moeten haken las ik , hopelijk genieten jullie samen van het begin van je avontuur ! vorige keer leefde onze pa ook geweldig met je mee ! dat is nu niet meer maar het leven gaat door , dat moet ook ! jan broer jo en ik volgen je met alle belevenissen die je mee maakt ! gezellig afscheids etentje morgen met je kinderen en het kleine grut , we zien je ook nog zaterdag , succes nog met pakken en voorbereiden ! jan broer jo en zus sjan . ook nog veel wandel plezier gewenst van onze kinderen en kleinkinderen , ze blijven op de hoogte ! groetjes Sjan .

  • 08 April 2017 - 15:22

    Elisabeth Et René:

    Coucou Toos
    Bon départ avec tes deux filles dimanche.
    Nous te souhaitons un bon pèlerinage pour cette nouvelle destination.
    Que la traversée en France te soit aussi agréable que la dernière fois et aussi de belles rencontres.
    Bon courage et à bientôt.
    Bises Elisabeth et René

  • 08 April 2017 - 18:51

    Jan En Sjan Muskens :

    Hoi Toos.

    Wij wensen jou veel succes met je reis naar Rome,
    En lekker genieten van al het moois wat je tegen komt onderweg ! We kijken nu al uit naar je reisverslag .
    Hartelijke Groeten Jan&Sjan uit Elshout.



  • 09 April 2017 - 15:44

    Mien En Frans:

    Hallo Toos, vandaag ben je dus vertrokken ! Een stralende dag. Dat is een goed begin ! En gezellig met de meiden . Wij wensen jullie veel wandelplezier, ook als je over een paar dagen weer alleen verder moet.
    Wij blijven je volgen. Veel succes ! Groetjes Mien en Frans.

  • 09 April 2017 - 19:26

    Ans Van Aaken:

    Hoi Toos, leuk dat ik je vanmorgen kon uitzwaaien. Veel succes met de tocht. Groeten Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vessem

Toos

Moeder van drie kinderen en oma van vier kleinkinderen. Ik ben 59 jaar en wil nog een pelgrimstocht naar Rome ondernemen, nu ik nog een goede conditie heb.

Actief sinds 10 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1892
Totaal aantal bezoekers 77699

Voorgaande reizen:

09 April 2017 - 31 December 2017

Mijn tweede reis

Landen bezocht: